Blomsteraffär

Trädgårdsaffär

Köpvillkor & integritetspolicy

Kramfors Trädgård AB
Finnmarksvägen 3
87236 Kramfors
Sweden

Organisationsnummer: 556796-7509
Momsregistreringsnummer: SE556796750901

Hänsyn till pågående Pandemi / covid19

Vi undviker i största möjliga fall närhet & fysisk kontakt vid våra leveranser. Vi är noggranna med att sprita händer inför varje leverans & om det behövs, på tex; sjukhus & likn, använder vi även munskydd. Därför föredrar vi, om möjlighet finns, att ställa vid dörr istället för att lämna över personligen, för tillfället.
Vi följer & uppdaterar skyddsåtgärder kring Covid19 pandemin löpande.

Våra blommor

Våra levererans sker från butik Blomstrande Hem med Kramfors Trädgård på Ringvägen 12 i Kramfors.
Där binder våra Florister buketter, arrangemang & övrigt i blomväg som önskas.
Vi har ett rejält sortiment i vår snittblomskyl samt stor sortering  krukväxter & arrangemang som varierar efter säsong.
Buketter kan variera något efter säsong & tillgång, dock känsla, färg & form eftersträvas såklart. Det beror på att vi följer rörliga dagspriser, som kan variera något, vecka för vecka. Samt utbud beroende på säsong & årstid.

Leveranser

Våra leveranstider kan variera något under dagen. Dessa sker mellan 10,00-18,00
Vi tar ej emot tidsbestämda beställningar här på hemsidan (detta gäller inte  begravningsblommor). Om ni önskar en tidsbestämd leverans kontakta floristen i butiken 0612-13360 .(tidsbestämda leveranser deb, med dubbel, gällande leveransavgift, förutsatt att det vid tillfället är möjligt) 

Leverans samma dag inom Kramfors med omnejd

Vi kan leverera samma dag om din beställning kommer in till oss innan kl.12.00 på vardagar och kl.10.00 på lördagar. På söndagar har vi inte öppet för leverans med undantag för särskilda högtider. Se info speciella aftnar helgdag, hemsidan

Söndagar, helgdagar och aftnar

Söndagar

På söndagar har vi normalt sett inte öppet för leverans men undantag kan förekomma under specifika högtider. Se info speciella röda dagar hemsidan

Helgdagar och aftnar

Leveransmöjligheter på helgdagar och aftnar kan variera men har vi möjlighet håller vi öppet för leverans även då. Se info speciella aftnar helgdag, hemsidan

Mail och frågor

De mail och frågor som kommer in de söndagar, helgdagar och aftnar vi inte är på plats besvaras nästkommande helgfri vardag. Vid stora högtider kan svarstiden via mail vara längre, men vi gör allt vi kan för att du ska få svar på dina frågor så snabbt som möjligt. best@kramforstradgard.se

Extra gåva tillbehör

Samtidigt som du väljer bukett så kan du även lägga till en extra gåva som tex, choklad, vas eller nalle(eller kanske en tjusig ljuslykta).
Vi uppdaterar ofta vårt choklad & tillbehörs sortiment så ibland kan Floristen ersätta den på bilden, valda produkten med likvärdig produkt, annan smak.

Begravningsordrar

Binderier kräver i regel extra planering & tar mer tid i anspråk att skapa så därför är det viktigt att vi får in dessa ordrar minst 3dagar före cermonin. Detta för att på bästa sätt kunna uppfylla kundens önskemål. Blommorna levereras senast 1timme före cermonistart.

Leveranssätt

Alla våra blommor levereras direkt till mottagarens adress.

Innan leverans kontaktas alltid mottagaren via telefon eller sms av floristen eller budet (om vi inte har fått in andra uppgifter vid beställning). Detta för att försäkra sig om att mottagaren är hemma och kan ta emot blommorna. 
Om det av speciellt praktiska anledningar passar bättre att mottagaren hämtar budet själv i butik så kommer vi lägga på hela budavgiften på blomstervärdet.
Om vi av någon anledning inte får kontakt med mottagaren så kan vi komma att söka dig som avsändare för ytterligare kontakt uppgifter och alternativa telefonnummer.  

Leveranssäkerhet

Det är viktigt & helt avgörande för smidig leverans, att beställaren har angett rätt leveransuppgift av mottagaren & även egna kontakt uppgifter. Ifall korrekt information saknas från dig eller om vi hittar fel eller frågetecken i beställningen så är det viktigt att vi snabbt kan nå dig. Om det skulle uppstå en eventuell felleverans på grund av bristfällig eller felaktig information i ordern till oss, som vi inte enkelt kan korrigera, så kan den i efterhand inte ersättas av oss. Budavgiften täcker endast ett leveranstillfälle/en utkörning, och skulle vi inte kunna leverera blommorna, om tex, ingen finns hemma under dagen, så kan ibland mottagaren själv välja att hämta blommorna i butiken.

I kassan

• Önskar du att buketten ska hängas på dörren?(förutsatt att vädret tillåter förstås). Komplettera gärna med info om det är lägenhet eller hus + eventuell portkod. Skulle någon stjäla buketten så kan vi inte hållas ansvariga.

• Viktigt med mottagarens telefonnummer så att vi kan komma i kontakt med han/henne innan leverans.

• Ange även dina kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig om vi har frågor angående leveransen.

• Det är av stor vikt att du väljer leveransalternativ. Tex,/Alternativen: Ring innan, lämna vid dörren eller lämna hos grannen. Vi ringer alltid innan leverans om inget annat har uppgetts vid beställning.

• Glöm inte att skriva vem som är avsändare på kortet i blomman, så att mottagaren vet vem de ska tacka.

Ändra eller avboka en order

Behöver du avboka eller ändra ordern är det lättast att ringa direkt till oss i Butiken 0612-13360 

Annullera/ta bort en lagd order

Avbokning av normal bukett-order bör ske senast dagen innan önskad leverans dag. Avbokning av begravningsbinderier bör ske minst 3dagar/72timmar, innan beräknad leverans/cermonistart.
Detta pga, att vi inte, i de flesta fall, hunnit påbörjat arbetet samt anpassat inköp mm, & för att därigenom kunna garantera återbetalning.

Ändra

Ändring av normal bukett-order bör ske senast dagen innan önskad leverans dag. Ändring av begravningsbinderier bör ske minst 3dagar/72timmar, innan beräknad leverans/cermonistart.
Detta pga, att vi inte, i de flesta fall, hunnit påbörjat arbetet samt anpassat inköp mm, & för att därigenom kunna hinna med att ändra.

Reklamation

Skulle det visa sig att blommorna som levererats är skadade direkt vid mottagande så meddela oss snarast på 0612-13360
Även ifall de skulle vissna efter 3 dar så hör gärna av dig då också på samma nummer.
Vårt främsta mål är att kund & mottagare ska vara helt nöjda med blommorna & gör allt för att uppnå detta.
För att vi på ett smidigt sätt ska kunna återrapportera ev brister så dokumentera gärna själv skada/vissna växter, med din kamera innan återkoppling till oss.
Behöver ni reklamera en leverans bör den, enligt konsumentköp lagen, komma inom skälig tid för att vi ska ha en möjlighet att ersätta denna leverans. 

Betalning

På vår Hemsida kan ni betala med Swish 

Behandling av integritetspolicy & personuppgifter

Vi hanterar dina personuppgifter som lämnas vid köp på vår hemsida för att kunna leverera din beställning samt för betalningsändamål.
Genom att handla hos Kramfors Trädgård AB/Blomstrande Hem accepterar du vår dataskyddspolicy & vår behandling av dina personuppgifter.
Vi värnar om din personliga integritet & samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att kunna behandla din beställning.
Kramfors Trädgård AB är ansvarig för behandling av personuppgifter som du lämnat till oss som kund.
Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning & i de tillfällen du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden och att kunna anpassa marknadsföring åt dina individuella önskemål & behov.
(Undantag; -där måste uppfylla en rättslig förpliktelse tex, Bokföringslag)
Du kan när som helst be att uppgifterna om dig raderas från tex, vår kundlista.
Kontakta då info@kramforstradgard.se